10/11/2020

CASE | TH. Geyer

Vi har fået fyldte kalendere og mange nye kunder

TH. Geyer er en af markedets førende leverandører af udstyr, kemikalier og forbrugsvarer til laboratorier i Danmark, Tyskland og flere andre europæiske lande. De har mere end 125 års erfaring og et varesortiment, der i dag tæller mere end 2 millioner forskellige produkter.

OPGAVEN

TH. Geyer ønskede at få viden om deres eksisterende kunder og skabe dialog med nye kunder. Samtidig skulle målgruppen informeres om hvor nemt det er at bestille varer i TH. Geyers webshop, deres gode service samt priser.

TH. Geyers tre sælgere skulle samtidig have booket deres kalender op med højrelevante møder. Målgruppen var laboranter og indkøbschefer i mellemstore og større danske virksomheder i hele landet.

Projektet har båret frugt, og vi er meget tilfredse med resultatet.

Anne-Birgitte Ritz
Daglig leder & Sales and Marketing Manager

LØSNING

Vi udarbejdede to markedsanalyser.

Den ene var en tilfredshedsundersøgelse til eksisterende kunder.

Den anden var en markedsanalyse til nøje udvalgte nye potentielle kunder.

Begge markedsanalyser gav værdi til målgruppen om, hvordan de kunne effektivisere deres daglige indkøb.

Vi har produceret et mailflow samt en skræddersyet landingspage. Vi ringede virksomhederne op og fik dem aktiveret.

RESULTAT

Når vi talte med beslutningstageren, bookede vi møder med 40%.

Mere end 70% af de eksisterende kunder svarede på markedsanalysen.

Mere end 50% af de nye potentielle kunder svarede på markedsanalyse.

Markedsføring med personlige samtaler med alle i målgruppen samt efterfølgende marketingtiltag.

UDTALELSE

“Vi valgte at benytte Lead Marketing til at tjekke og sikre os, at vores kunder er tilfredse med vores service og produkter.

Derudover valgte vi at undersøge nogle segmenter, som vi ikke havde som kunder på daværende tidspunkt, men som vi så et potentiale i.

Det gav os fyldte kalendere og mange nye kunder.

Projektet har båret frugt, og vi er meget tilfredse med resultatet.

Vi havde løbende en meget fin dialog med Lead Marketing”.

0