20/01/2022

Worklife Barometer

VI FIK BOOSTET VORES MØDEAKTIVITET OVERFOR NYE POTENTIELLE KUNDER

Howdy ApS er startet i 2014 og arbejder med at skabe mental og fysisk trivsel og forebygge stress, så virksomheden kan gribe hurtigt ind og forebygge, før det udvikler sig så alvorligt, at det medfører sygemeldinger. Howdy ApS arbejder ved hjælp af en unik health tech service kaldet Howdy®.
Howdy® er et digitalt værktøj, der løbende monitorerer medarbejdernes trivsel, fremmer dialogen og åbner døren for værdifulde handlinger i organisationen. Via en kontinuerlig metode viser Howdy® vejen mod bedre mental, fysisk og organisatorisk trivsel.


ØNSKET/OPGAVEN

Howdy ønskede at udbrede kendskabet til deres unikke løsning og booke møder med potentielle kunder, med den rette størrelse og profil.

LØSNING

LM udvalgte den rigtige målgruppe og fik sendt markedsføringsmateriale til relevante virksomheder i form af en mail og en kort video, der introducerede løsningen til målgruppen.

Da det drejer sig om større virksomheder, har beslutningstageren skulle påvirkes mange gange og med flere opkald.

Der har været mange dialoger og over længere tid, nogle gange med flere beslutningstagere, da det er en løsning, der påvirker flere afdelinger i virksomheden.
Da det indledende arbejde var afsluttet, blev der herefter booket et møde med Howdy konsulent.

Det har været en fast opgave med et bestemt antal møder hver måned, så der hele tiden har været noget at arbejde med og materiale til at opbygge en salgspipeline.

Samtidig har der været en målrettet opfølgning på skræddersyede kampagner inden for kommuner, der har sikret at alt blev fulgt til dørs.


RESULTAT

De emner, der er booket møder med, har fået mellem 1-33 opkaldsforsøg, med et gennemsnit på 6 opkald pr. emne.

Mødebookningen har strakt sig over en periode på 1-18 måneder fra første opkald til mødet er booket – med et gennemsnit på 3 måneder.

Når vi fik kontakt med en beslutningstager, bookede vi møder med 20%.
Howdy Konsulenten har sparet tid og ressourcer på ikke at ringe kold kanvas og har derfor kun brugt tid og ressourcer på virksomheder, der har behov for løsningen.

Når mødet var booket, skulle konsulenten udelukkende fokusere på at afholde mødet.

Vi fik boostet vores mødeaktivitet overfor nye potentielle kunder. Lead Marketing leverede et kort referat af den enkelte mødebooking, så vi var forberedt inden mødet med kunden, og de varetog arbejdet med genbookning ved aflysninger. Møderne resulterede i salg til 2 kommunale kunder og 2 private kunder.

Gunnar Brabrand, Salgsdirektør, Howdy ApS