1. Hvor henter du viden / inspiration, når du planlægger årets salgsindsatser?
Fra egen salgsstyrke
Ud fra viden om konkurrenter / markedet
Hos de salgs / produktansvarlige
Vi udarbejder ikke en egentlig årlig salgsplan
Hos marketingafdelingen
Fra eventuelt hovedkontor / moderselskab
Fra marketingsanalyser
2. Hvad er de overordnede vigtigste kriterier i din salgsindsats?
Vi skaffer nye kunder til vores virksomhed
Vi øger salget til eksisterende kunder
Vi øger virksomhedens markedsandele
Vi er i dialog med virksomhedernes kunder
Vi er i dialog med potentielle kunder
Vi kan måle effekten af vores salgsindsats
Vi øger kendskabet til virksomheden i vores målgruppe
Vi kan styre/planlægge salgsstyrkens indsats
3. Hvor finder du virksomhedens nye kunder?
Via netværket
Kunderne henvender sig uopfordret
Messedeltagelse
Kold kanvas salgsindsats
Via sociale medier, blogs, fora mm.
Via søgemaskiner
Udsendelse af direct mails
Via massekommunikation – tv, radio, fagblade mm.
Andet
Med bistand fra telemarketingvirksomhed
Med bistand fra ekstern mødebookingvirksomhed
4. Hvad er de typiske udfordringer, når du/virksomheden skal skaffe nye kunder?
Har for lidt tid til nysalg
Bruger for meget tid på at servicere eksisterende kunder
Får ikke booket nok møder med nye potentielle kunder
Ikke tilstrækkelig disciplin i brugen/opdatering af CRM-system
Vi har for få salgskonsulenter
Vi har for få emner at arbejde med
Vi har problemer med at segmentere nye potentielle kunder
Potentielle kunders behov afdækkes ikke tilstrækkeligt af vores egne salgskonsulenter
Kvaliteten, af de emner vi arbejder med, er for dårlig
Ikke tradition for at vores egne salgskonsulenter skal booke møder med potentielle kunder
5. Har din virksomhed tradition for at anvende ekstern assistance for at optimere salgsorganisationen?
Salgstræning
Strategi
Coaching af salgsstyrke
Mødebooking
Telemarketing
Markedssegmentering
* Samtlige i målgruppen er blevet ringet op og tilsendt et spørgeskema, som er blevet tilsendt fra 2018 og 2019. Målgruppen er SME virksomheder i alle brancher.
Med udgangspunkt i de 8 trin i DIT INTELLIGENTE SALG tager vi temperaturen hele vejen rundt om målgruppe, konkurrenter, leadgenerering, markedsføring, sociale medier og meget mere. Helt uforpligtende. Vi kan enten mødes online eller på kontoret. Det bestemmer du. Udfyld formularen og kom godt igang.
Lead Marketing ApS
Ræveholmsvej 57, 1 sal, 1
2690 Karlslunde
morten@leadmarketing.dk
30 58 58 10
Lead Marketing ApS
Ræveholmsvej 57, 1 sal, 1
2690 Karlslunde